Stel: je bent actief in de gokspelletjessector of in de horeca, en je wil op een accurate, realistische manier nieuwe innovaties en ideeën testen. Hoe pak je dat aan? Als je het geluk hebt verbonden te zijn aan de Universiteit van Nevada in Las Vegas, dan is het antwoord simpel: je bouwt gewoon een nepcasino als oefenterrein.
De Universiteit van Nevada (UNLV) en Caesars Entertainment sloegen de handen in elkaar om een veelzijdig knooppunt te bouwen voor innovatie in de gaming-, horeca- en entertainmentsector. De twee partners willen daarbij huidige trends bevorderen, om de sector naar een hoger niveau te tillen.
Het gebouw, dat de naam Black Fire Innovation kreeg, omvat een casinovloer compleet met gokautomaten en speltafels, hotelkamers, een wedkantoor, een e-sportarena en alle andere faciliteiten die je ook in en rond een echt casino vindt.
Het fonkelnieuwe knooppunt zal het mogelijk maken nieuwe ideeën en producten on demand te testen. Bovendien biedt het een locatie om innovaties te presenteren aan huidige en potentieel nieuwe partners in de gaming-, horeca- en entertainmentsector.
De omgeving van Black Fire Innovation is helemaal fake, maar moet toch zo realistisch mogelijk zijn. Onderzoekers en experts uit de sector zullen er vernieuwende concepten kunnen ontwikkelen en uitproberen. Het is, zeg maar, één groot oefenspeelveld voor opkomende technologieën zoals virtual reality, kunstmatige intelligentie en blockchain.
Marta Meana, voorzitter van de UNLV, juicht het initiatief alvast toe. “De samenwerking met Caesars Entertainment zal de leidersrol van de universiteit op het gebied van onderzoek en innovatie versterken, en Las Vegas verder opwaarderen als het wereldwijde intellectuele centrum voor amusement en horeca.”
Caesars Entertainment is het vierde grootste casinoconcern ter wereld en bezit meer dan vijftig casino’s en hotels en zeven golfterreinen, ook buiten de VS. Volgens Chief Information Officer en Executive Vice President van Caesars, Les Ottolenghi, is het bedrijf van plan om innovatie te versnellen op een manier die “echt ongekend” is in de gaming- en horecasector.