Een speler kiest bewust voor de beste kansspelaanbieder op de markt. Maar wat is voor hem nu de ideale aanbieder? Waar hecht hij belang aan en wat vindt hij echt not done? Spelers in enkele Europese landen werden ondervraagd in een onderzoek van TrueLayer.
Vertrouwen hebben in het platform waar je speelt, de echte loyaliteit van een klant tegenover een merk komt er enkel en alleen als er een uitzonderlijke klantenervaring is. Daarbij is zijn vertrouwen in de betalingsmethodes ook van essentieel belang, zo blijkt uit dit onderzoek.
Binnen de kansspelsector is er een periode geweest waarin je nieuwe spelers kon aantrekken door het aanbieden van bonussen en echt spelerskrediet, maar deze tactiek van klantenwerving zorgde niet voor lange termijn spelersrelaties.
Het is nu de ideale periode om te investeren in jouw betaalmogelijkheden. Open bankieren, API’s (Application Programming Interface) en nieuwe betaalmogelijkheden bieden kansen en geven jou als kansspelaanbieder de kans om je te differentiëren van de concurrentie. Een API is de software die het mogelijk maakt dat twee aanbieders met elkaar kunnen communiceren, dit kan zijn via een bericht via Facebook of het checken van het weer op je smartphone. Snel storten en geld afhalen, een vertrouwd wit-label betaalervaring, bankgerichte beveiliging en minder fraude en een verantwoorde en op-maat-gemaakte spelersbescherming, daar droomt een speler van!
Uit het rapport van TrueLayer komen de volgende inzichten naar voren.