Belgisch vrouwenvoetbal zal nooit meer hetzelfde zijn met de Nationale Loterij als nieuwe hoofdsponsor voor de Women’s Super League. De vrouwenclubs kunnen de komende vier jaar op extra middelen rekenen om zich verder te professionaliseren. De nieuwe vrouwencompetitie zal voortaan ‘Scooore Super League’ heten dankzij hun nieuwe hoofdsponsor.
De campagne ‘The World at our Feet’ werd een jaar geleden gelanceerd om de vrouwencompetitie op een hoger niveau te brengen. Bovendien was dit ook een motivatie voor vele meisjes en vrouwen om te gaan voetballen. Dat de Nationale Loterij nu hoofdsponsor is van het Belgisch vrouwenvoetbal is zeker een belangrijke stap in de goede richting. De Belgische voetbalbond (KBVB) is enorm gelukkig met de Nationale Loterij als investeerder van het vrouwenvoetbal in België.
Bij een nieuw hoofdstuk hoort natuurlijk een nieuwe naam. De vrouwencompetitie zal voortaan ‘Scooore Super League’ genoemd worden. Samen met de Nationale Loterij gaat de KBVB een aantrekkelijke competitie vormen van de ‘Scooore Super League’ met heel veel boeiende wedstrijden.
Jannie Haek, CEO van de Nationale Loterij : “De Nationale Loterij is altijd een pionier geweest in het ondersteunen van een sport in volle groei en daarbij professionele vrouwensporten. Daar zijn hockey en de damesploeg ‘Lotto-Soudal’ een prima voorbeeld van. Dezelfde intentie hebben we ook met het vrouwenvoetbal in België, waarbij wij sterk geloven in de ontwikkeling op lange termijn. Daarbij heeft het vrouwenvoetbal nu steun nodig en dat is exact waarom wij meestappen in het verhaal van de Belgische voetbalbond.”
De ‘Scooore Super League’ ging van start op 28 augustus 2020.