Er vond bij de trekking van Joker+ op 19 oktober een storing plaats. Deze zorgde ervoor dat sommige spelers valse e-mails kregen waarin zij zogezegd grote bedragen gewonnen hadden. Het blijkt om een test te gaan bij het externe bedrijf dat de resultaten van de winnaars op de website publiceert …
Een lezer uit Charleroi van de krant sudinfo.be liet weten dat hij tijdens de Joker+ trekking van 19 oktober een valse e-mail kreeg van de Nationale Loterij. In deze e-mail werd hem meegedeeld dat hij grote bedragen gewonnen zou hebben “1.509 euro, 10.000 euro en nog meer…” Hij stelde zich terecht de vraag hoe het zit met de integriteit en eerlijkheid van de instelling.
Sudinfo nam contact op met de woordvoerder van de Nationale Loterij, Jérémie Demeyer. Hij bevestigt dat er een probleem is geweest. De storing zou te maken hebben met een weergaveprobleem. “De trekking zelf vindt altijd live plaats in het bijzijn van een deurwaarder en op het Bouckèreplein in het centrum van Brussel.” liet Demeyer weten aan de krant Sudinfo.be.
Er werd door het externe bedrijf een test uitgevoerd. Dit bedrijf is verantwoordelijk voor het plaatsen van de resultaten op de website van de Nationale Loterij. Zij hadden via smartphone een test uitgevoerd, op een nogal slecht moment. Er werden fictieve winnende getallen en fictieve prijzen uitgereikt in de e-mails. Hierdoor dachten sommige online spelers dat ze gewonnen hadden, terwijl dit dus niet zo was. ‘Hoeveel e-mails er werden gestuurd naar de nep-winnaars is onduidelijk, maar het zou gaan over tientallen en niet duizend’, liet Jérémie Demeyer weten.
Het probleem van de storing zou een uur lang hebben geduurd, vooraleer de Nationale Loterij besefte dat ze een probleem hadden. Voor zij die dachten gewonnen te hebben en dus behoorde tot de valse winnaars, zij werden ondertussen wel op de hoogte gebracht, maar krijgen helaas geen vergoeding.